App omgeving resetten
Je kunt op je Samsung tv de gehele app omgeving resetten. Hierbij worden alle apps opnieuw geïnstalleerd en haal je van zowel de smart hub (app omgeving) als van de apps die vooraf geïnstalleerd zijn op de tv de nieuwste versie op. Dit is handig wanneer een app uit de basisset niet goed werkt of wanneer je problemen ervaart met de smart tv of met apps.
Heb je problemen met een specifieke app, of wil je een app verwijderen? Kijk dan op de pagina: Hoe verwijder ik een app? (Samsung tv)
Samsung modellen van 2015 of ouder:
Hieronder volgen de stappen om de Smart Hub te resetten voor Smart TV’s ouder dan 2016.
Stap 1: Druk op de ‘Menu’ knop op je afstandsbediening
Stap 2: Navigeer naar ‘Smart functies’
Stap 3: Selecteer ‘Smart Hub Resetten’
Na het uitvoeren van bovenstaande stappen heb je de gehele app omgeving gereset. In veel gevallen betekent dit dat je de desbetreffende app opnieuw dient te installeren en opnieuw dient in te loggen (indien van toepassing).
Extra: Als je bepaalde app(s) weer opnieuw wilt installeren, kun je de stappen op deze pagina volgen: Hoe installeer ik een app? (Samsung Smart-TV)
Samsung modellen van 2016 of nieuwer:
Hieronder volgen de stappen om de Smart Hub te resetten voor Smart TV’s jonger dan 2015.
Stap 1: Druk op de Home knop (huisje of tekst smart hub) op je afstandsbediening. Er verschijnt dan onder in het scherm een balk met apps en dergelijke.
Stap 2: Selecteer het tandwiel (instellingen) in de balk onderaan het scherm (deze staat vaak aan de linker kant).
Stap 3: Navigeer naar ‘Ondersteuning’
Stap 4: Selecteer ‘Zelfdiagnose’
Stap 5: Selecteer ‘Smart Hub’ en klik op ‘Resetten’
Na het uitvoeren van bovenstaande stappen heb je de gehele app omgeving gereset. In veel gevallen betekent dit dat je de desbetreffende app opnieuw dient te installeren en opnieuw dient in te loggen (indien van toepassing).
Extra: Als je bepaalde app(s) weer opnieuw wilt installeren, kun je de stappen op deze pagina volgen: Hoe installeer ik een app? (Samsung Smart-TV)